Gauntlet
Úvod
Autorem hry je Phillip L. Leduc, rok vzniku 2001.
Hrací potřeby
- Hrací deska 8×8
- 12 černých kamenů
- 6 bílých kamenů
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Černý se snaží zajmout všechny bílé kameny.
- Bílý se snaží přesunout jeden svůj kámen na protější stranu desky.
Výchozí situace
- Bílé kameny stojí ve spodní krajní řadě, černé v krajní řadě na obou stranách.
Hra
- Hráči se v tazích pravidelně střídají. Bílý začíná.
- Hráč na tahu posune jedním svým kamenem.
- Všechny kameny se mohou přesouvat pouze v jednom ortogonálním směru.
- Černé kameny stojící vpravo se mohou pohybovat pouze vlevo.
- Černé kameny stojící vlevo se mohou pohybovat pouze vpravo.
- Bílé kameny se mohou pohybovat pouze vzhůru.
- Soupeřův kámen je možno zajmout přeskokem přes něj, pokud další pole je volné. Přeskoky jsou povinné, hráč si však může svobodně zvolit mezi několika vícenásobnými skoky.
Konec hry
- Černý zvítězí, pokud zajme všechny bílé kameny.
- Bílý zvítězí, když přesune jeden svůj kámen do poslední řady.
Další informace
- www.di.fc.ul.pt/~jpn/gv/gauntlet.htm