Breakthru
Úvod
Autorem je Alex Randolph. Hra vznikla v roce 1965 na základě hry Tablut, měla by eliminovat výhodu Švédů. Zde však proti sobě bojuje zlatá a stříbrná flotila.
Hrací potřeby
- Hrací deska 11×11
- 12 zlatých kamenů
- 1 vyšší zlatý kámen (vlajková loď)
- 20 stříbrných kamenů
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Zlatý hráč se snaží dostat svou vlajkovou loď na některé krajové pole hrací desky.
- Stříbrný hráč se snaží zajmout vlajkovou loď.
Výchozí situace
- Zlatý hráč umístí svou vlajkovou loď doprostřed hrací desky a 12 svých lodí na libovolná pole ve středovém čtverci 5×5.
- Stříbrný hráč umístí své lodě na libovolná pole mimo středový čtverec 5×5.
- Případně mohou hráči rozmístit své kameny na desku takto:
Hra
- Zlatý hráč začíná, dále se hráči v tazích pravidelně střídají.
- Za tah je považován jeden z následujících úkonů:
- Posun vlajkové lodi (může se pohybovat jako pěšec v šachu).
- Posun dvou obyčejných lodí (mohou se pohybovat jako pěšec v šachu).
- Zajetí protivníkovy obyčejné nebo vlajkové lodi. Zajímat lze kameny stojící diagonálně na vedlejším poli.
Konec hry
- Stříbrný vítězí, pokud se mu povede zajmout vlajkovou loď stříbrného.
- Zlatý vítězí, pokud se mu podaří přesunout svou vlajkovou loď na některé z krajových polí.
Další informace
- www.flash.net/~markthom/html/breakthru.html
- www.di.fc.ul.pt/~jpn/gv/breakthru.html